Nacházíte se: WALL.czExcel návod › Kontingenční tabulka II.
Kategorie: Excel návod

Kontingenční tabulka II.

ExcelV článku Kontingenční tabulka I. jsem vám ukázal, jak si vytvořit kontingenční tabulku. Tím to ovšem nekončí. V tomto článku vám chci ukázat, jak lze změnit číselný formát a řazení dat v kontingenční tabulce.

Číselný formát

Ve vytvořené tabulce je standardně nastaven číselný formát "Součet". To znamená, že hodnoty v tabulce jsou sčítány, to ale vždy nechceme. Zkusíme si zobrazit průměrné nasbírané kilogramy. Formulář pro změnu číselného formátu zobrazíme tak, že pravým tlačítkem myši klikneme na "Součet z kg" a v kontextové nabídce vybereme "Nastavení pole".

Excel - kontingenční tabulka.

V "Souhrnu" vybereme "Průměr". Vzhledem k tomu, že číslo není formátováno, tak ještě provedeme formátování. Na stejném formuláři stlačíme tlačítko "Číslo". Zobrazí se klasický formulář na formátování čísel. Vybereme formát "Číslo" na dvě desetinná místa a potvrdíme tlačítkem "OK" a následně ještě jednou "OK".

Excel - kontingenční tabulka.

Řazení dat

Data v tabulce jsou řazena podle abecedy jmen našich sběračů. My jsme si teď ukázali, jak si přepnete zobrazení dat na průměr. Teď si data seřadíme sestupně. Nejvyšší průměr bude první v tabulce. Pravým tlačítkem myši klikneme na "Jméno" a v kontextové nabídce vybereme "Nastavení pole". Klikneme na tlačítko "Upřesnit". Zobrazí se formulář "Upřesnit možnosti pole kontingenční tabulky". V "Možnosti automatického řazení" vyberte "Sestupně a v "Použít pole" vyberte "Průměr z kg". Změnu potvrdíme tlačítkem "OK" a následně ještě jednou "OK".

Excel - kontingenční tabulka.

Data v tabulce jsou seřazena sestupně od nejvyššího průměru.

Excel - kontingenční tabulka.

Zde si můžete stáhnout soubor s příkladem a celý postup vyzkoušet.

print Formát pro tisk

Sdílet článek:

Komentáře rss

Přidat komentář >

, Re:seřazení odpovědět
avatar
rada snadná, nastavte si formát pro sloupec A (leden, únor, ...) jako datum a následně proveďtě setřídění, viz postup výše ... jen místo "Průměr z dat" zvolíte na konci "Jméno"citovat
, seřazení odpovědět
avatar
Prosím o radu, jak setřídím data (měsíce leden - prosinec) v tabulce excel 2010. Každý měsíc obsahuje i hodnoty.
Díkycitovat
icon odpověděl(a)
admin
Moc nerozumím vašemu dotazu. To znamená, že mezi názvy měsíců máte i hodnoty? Musel bych tabulku vidět.citovat
odpověděl(a)
avatar
výchozí tab.
sloupec A - měsíce pod sebe do řádků
sloupec B - hodnoty pod sebou do řádků
Po vytvoření kont.tab. se mi měsíce rozhodí (nejsou za sebou lede, únor..) a já je opět potřebuji aby takto následovali. Vůbec mi to nejde setřídit.
Díkycitovat

Uživatelské menu

Nejste přihlášen(a)
avatar\n

Menu

On-line nástroje

Formulář Faktura

Formulář Faktura III

Oblíbený formulář Faktura byl vylepšen a rozšířen. Formulář faktura III
Více se dočtete zde.

Aktivní diskuse

VBA: vzorce v makre / vyhotovenie za odmenu

kmarecek • 16.7. 20:24

VBA: vzorce v makre / vyhotovenie za odmenu

kmarecek • 16.7. 20:22

VBA: vzorce v makre / vyhotovenie za odmenu

Alindros • 16.7. 18:03

VBA: vzorce v makre / vyhotovenie za odmenu

kmarecek • 16.7. 16:30

VBA: vzorce v makre / vyhotovenie za odmenu

kmarecek • 16.7. 16:28

Data z webu do excelu

Merlin99 • 16.7. 15:46

COUNTIFS s chybou :-(

GeorgeK • 16.7. 12:25