< návrat zpět
MS Excel
Téma: Začátečník
Zaslal/a lajos 2.5.2010 23:33
Dobrý den,
začínám v Excelu a potřeboval bych poradit.Snažím se vytvořit něco jako evidenci zakázek,faktur,sklad...prostě něco na způsob účetnictví.
První problém:Tři listy:1.klient,2.firma(tedy já),3.sklad.
Před klientem vybírám na listě KLIENT z rozbalovacího seznamu(který je na listě SKLAD) jím zvolené komponenty.Na listě KLIENT je vidět prodejní cena.Zároveň ale potřebuji,aby se současně do listu FIRMA zapisovaly např.nákupní ceny,které samozřejmě klient nemá vidět.
Vím,že se to špatně vysvětluje,ale snad někdo pochopí a poradí,nebo pomůže.Ukázku popř.pošlu.
Děkuji za případnou pomoc.
Poki(3.5.2010 9:03)#001583 Tak tohle by rozhodne chtelo ukazku + podrobny vysvetleni, co se ma kdy kam zapsat.
citovat
lajos(3.5.2010 19:11)#001591 Zdravím a dík za odezvu.
Pokud by vám to nevadilo,pošlu to na váš e-mail.Rozhodně to zatím není nic,čím bych se chtěl chlubit:-)Popis a vysvětlení bud též na e-mail,nebo tady na foru.Jak se Vám víc hodí..
citovat
Poki(3.5.2010 19:21)#001592 je mi to jedno,kamkoliv
citovat
lajos(3.5.2010 21:01)#001596 Zdravím,tak jsem se pokusil vysvětlit co potřebuji a poslal jsem vám to e-mailem.
citovat
lajos(4.5.2010 12:23)#001604 Zdravím mr.Pokiho a skládám poctu..Je to přesně to,co jsem chtěl...Kloubouk dolu..Moc děkuji...Nevěděl byste o nějakém dostupném zdroji informací,kde by to co jste pro mě udělal,bylo popsáno prakticky?
citovat
Poki(4.5.2010 13:59)#001605 Pokud Vás zajímají možnosti vzorců v Excelu, musím vřele doporučit knihu Jana Pokorného: MS Excel a práce se vzorci - myslím, že ji lze i někde stáhnout ve formátu pdf.
Stačí trošku googlit...
citovat
lajos(5.5.2010 15:48)#001608 Zdravím mr.Pokiho a jsem tu s dalším dotazem.Je možné udělat toto?Pokud v mém sešitu odbavím jednoho klienta,tedy vytisknu fakturu a dodací list,je možné docílit toho,aby se tato faktura spolu s dodacím listem uložila jakoby někam do databáze?Má idea je taková,že např.stiskem tlačítka NOVÝ KLIENT by se smazali listy(faktura,dodací list,popř.další vybrané listy),data by byla uložena a sešit připraven na dalšího klienta.Uložená data by se mohla kdykoliv,např.kvůli kontrole,vyvolat na jiném listě.Je to schůdné?
citovat
Poki(5.5.2010 17:29)#001609 Ano, tohle je možné pomocí VBA - byl by k tomu potřeba přesný popis toho, co chcete docílit. Tzn, které údaje kam chcete uložit konkrétně.
citovat
lajos(5.5.2010 18:01)#001610 Jestli to dobře chápu,tak nejde do "databáze"uložit např.list FATURA,ale pouze data,která budu chtít,např.odběratel,položky atd?
citovat
Poki(5.5.2010 18:06)#001611 Jde ulozit cely list, ale je to zbytecne, staci do databaze ulozit data a ta data potom zobrazit v nejake podobě (např. ve formuláři) až v případě, že je to potřeba. To zabírá daleko méně místa, efekt je stejný a přístup k datům je rychlejší...
citovat