< návrat zpět
MS Excel
Téma: VBA, změna formátu list A, kopie list B
Zaslal/a Royman 28.12.2013 11:43
Dobrý den,
už nějaký ten čas přemýšlím v práci nad vypracováním plánovacího kalendáře v excelu. Nějakou základní koncepci jsem si vymyslel, nicméně, co se týče maker, tak se v této problematice prozatím příliš neorientuji a jelikož se jedná o nejdůležitější prvek zajišťující funkčnost kalendáře, prosím Vás o radu. Do přílohy jsem přiložil komprimovaný word, který vysvětluje, jak by měl kalendář fungovat. V práci pracujeme na MS Office 2007.
Stručně o co se jedná - list A obsahuje uvodní šablony pro identifikaci projektů. Nejdůležitejší položkou jsou zde čísla zakázek a kalendáře projektů. Na listu B se nachází sumární týdenní kalendář pro rok 2014. Princip fukce makra by měl být takový, že pokud provedu změnu formátování buňky u projektu v kalendáři na listu A (např. zeleně podbarvím buňku 2. týdne), toto formátování se přenese do kalendáře na listu B tak, že se do nejbližšího volného řádku (směr shora dolů) v týdnu 2 doplní do prostředního sloupce číslo zakázky a k číslu zakázky (do vedlejší buňky) se doplní taktéž stav zakázky (barva pole zelená). Význam změny podbarvení pole pro konkrétní barvy vysvětluje legenda.
Je tady tato představa v rámci excelu vůbec realizovatelná? Kdyby mělo někdo čas a chuť, nechť se mrkne do přiloženého souboru. Je tam snad vše vysvětleno. Mě by zajímalo, jestli to jde v excelu naprogramovat a zdalipak někod nemá chuť se do tohoto pustit. Pustil bych se do toho i sám, ale nemám představu, kde přesně hledat informace pro tento konkrétní typ příkladu a co víc, nejsem si jist, zdalipak bych se toto stihl do 1 týdne naučit, tak abych po Novém roce mohl tento kalendář již využívat k práci.
Za jakékoliv reakce, které mi budou ku prospěchu Vám předem děkuju.
Roman
Příloha: 16947_planovaci-kalendar.zip (142kB, staženo 29x)
Pavlus(28.12.2013 12:59)#016951 Ano, toto všechno by šlo v Excelu udělat.
Pokud neovládáš VBA, tak asi nemá smysl tady psát postup... Vše potřebné jinak určitě poradí strejda Google.
Jinak pro mě osobně by to bylo moc práce na to, abych ti to dělal zadarmo a navíc o svátcích :-). Každopádně bez zdrojového Excelu se do toho tady stejně nikdo nepustí...
P.
citovat
Royman(28.12.2013 18:36)#016962 Souhlas, zkusím pogooglit a něco se přiučit :) Pro zvědavce v příloze přikládám zdrojový soubor.
Příloha: 16962_prehled-projektu.zip (55kB, staženo 27x) citovat
Palooo(30.12.2013 9:01)#016973 ked uz idete robit nieco profesionalne tak sa drzte jednej zasady data s ktorymi pracujete davajte do tabulkoveho formatu a nie rozhadzane ako to mate teraz
moj navrh:
- urobit Userform ktory po doplneni udajou urobi:
- doplni do databazovej tabulky informacie a potom
- Vytvori Tabulku c.1
- Doplni Tabulku c.2
napr. co som robil prednedavnom (viem nieje to uplne pekne ale s tymito datami sa da v buducnosti pracovat)... vykaz prace:
Příloha: 16973_vykaz-prace.zip (93kB, staženo 27x) citovat