< návrat zpět

MS Excel


Téma: Makro/VBA s daty s kalendářem :-/ rss

Zaslal/a 31.1.2015 13:13

Zdravím,
stáhl jsem si zde užitečnou tabulku na plánování docházky, která je opravdu super ;-)
Nyní bych potřeboval, aby mi přenesla data do dalšího listu.
Vysvětlení:
Aktuálně je vypracována docházka na měsíc únor
Potřebuji, aby se mi vyplnila data v listě: Harmonogram směn.
Když v listě Harmonogram směn změním jméno v buňce "D4", aby se mi tam natáhla data z únorové docházky - aby se kalendář vyplnil sám, sama se tam natáhla data docházky/směny/hodiny, atd - momentálně to musím vše vyplňovat ručně a ani netuším, jakou funkci použít.

Jde mi o to, abych v listě: Harmonogram směn, vybral příslušný měsíc, jméno pracovníka a na základě těchto informací se mi vyplnil Harmonogram na tomto listě - viz vyplněná data..

Pomůže někdo?

Příloha: rar23374_plan-smen-ii.rar (62kB, staženo 36x)
Zaslat odpověď >

#023500
elninoslov
Takmer sa mi to podarilo, ALE:
-Neviem rozlúsknuť spočítanie napr. dovolenky za celý vybraný rok, vybraného pracovníka. Iba za vybraný mesiac. Nech robím čokoľvek s maticovými vzorcami, stále hádžu chybu. Niekto zdatnejší snáď pomôže.
-To isté platí o súčte hodín za rok.
-Odstránených niekoľko problémov, ako chybné formátovanie buniek, zlúčené bunky (nemôžu byť pri maticiach), posunutie tabuľky Leden o riadok (všetky mesiace musia byť rovnaké)
-Vypĺňanie tabuľky je urobené pomocou "brutálnych" vzorcov s neustálym vyhľadávaním a prepočtom pozície, dňa, hodnoty. Tu som narazil na neprekonateľný problém (asi len v mojom Exceli 2013), keď nemôžem do Správcu názvov dať komplikovanejší vzorec s vyhľadávaním VLOOKUP a MATCH. Okamžite hádže chybu. Ak to isté skopírujem do bunky, okamžite všetko funguje. Veľmi frustrujúce. Preto sú tie vzorce v tabuľke nehorázne neprehľadné, ale nebolo ich možné zjednodušiť pomocou Názvov.
-Upravil som názvy listov (mesiac + rok), neboli konzistentné
-Na listoch sú vyplnené kolónky počty hodín u dovolenky a choroby D a N, na liste "Harmonogram směn" niesú. Bral som data odtiaľ. položka Hodiny je v listoch už bez prestávky, v Harmonograme je s ňou.
-V tabuľke som urobil aj podmienené formátovanie na zvýraznenie D a N
-Doplnil som jeden celý riadok tabuľky, pretože ak mesiac začne v nedeľu, 30. 31. by sa nevošlo.
atď. atď.
-Zatiaľ som nechcel používať VBA, aj keď v ňom by to bolo oveľa jednoduchšie. Ale neviem ako inak sa bude kontrolovať, aké roky už existujú v názvoch listov, a ako získať ich zoznam inak ako cez VBA. Tento zoznam je potrebný pre výber roku.

Proste je s tým dosť veľa problémov.
Posielam súbor, snáď som aspoň v niečom niekoho nakopol k riešeniu. Určite niekto urobí oveľa jednoduchšie konštrukcie vzorcov, a hlavne by mohli byť maticové.
Příloha: rar23500_plan-smen-ii-2.rar (53kB, staženo 34x)
citovat
#023525
avatar
nevím jestli jsem vše dobře pochopil ale je zde málo příspěvků tak jsem udělal návrh (list1) ale je ve stavu "rozpracování" protože nevím jestli to má vůbec význam..
jádro je celkem poznat a pochopit snadné
K.
Příloha: zip23525_plan-smen-ii_v04.zip (122kB, staženo 29x)
citovat
#023551
avatar
nějak mi to nedalo a tabulku jsem částečně vyplnil...
Příloha: zip23551_plan-smen-ii_v06.zip (252kB, staženo 33x)
citovat
#023587
elninoslov
Nepočíta sa tam ale s akoukoľvek zmenou. Či už v menách alebo ich počte, a už vôbec nie s rokmi. Ďalej čo ak nieje priestupný rok. Je bezpodmienečne potrebné aby sa "Karolinka" vyjadril/a. Či napr. chce kalendár s posúvaným začiatkom, tak ako to má v "Harmonogram směn", alebo či chce kalendár s menením názvov dní.
Nech dá definitívne a upresňujúce informácie nap. o:
- Kde vlastne bude/je úplný zoznam pracovníkov. Bude dopĺňaný?
- Zásadná vec - budú pribúdať mesiace a roky vo forme nových listov v tomto zošite ? To totiž mení všetko, od toho sa všetko odvíja.
- Nech určí ktorá tabuľka smien ostane, niesú totiž rovnaké.
atď....
Navrhoval by som zoznam pracovníkov dať do "Setup", a v "Harmonogram směn" nechať len čistý výstup informácií, obdobne ako to urobil "kmarecek" na "list1".

Hlavne je ale potrebná komunikácia zadávateľa ... 1citovat
icon #023588
avatar
Mne to na tomto fóre hlavne poslednou dobou príde tak, že OP vznesie dotaz, chudák riešiteľ (chcelo by sa presnejšie povedať blbec) si s odpoveďou dá nejakú prácu a OP sa už vôbec neunúva s nejakou ďalšou reakciou vo forme pomohlo/nepomohlo, ďakujem. Za seba teda iba toľko: Postupne si začnem vytvárať akýsi blacklist, na ňom budú figurovať týpci, ktorí žiadajú pomoc, ale nemajú ani štipku slušnosti v podobe poskytnutia spätnej väzby. Týmto indivíduám pomáhať pri riešení ich ďalších, obvykle pomerne triviálnych problémov, ja nebudem a dávam na zváženie i ostatným, ktorí sa riešeniu cudzích problémov vo svojom voľnom čase a zadarmo venujú.citovat
#023590
avatar
pro Elninoslov: nebyl to úmysl "natvrdo" definovat comboBoxy.. řešení je jednoduché viz.příloha

pro Al: mluvíš mi z duše, proto se málo angažuji..
sice rád pomůžu ale tohle je na nic...(akorát tě někdo kritizuje)
Příloha: zip23590_ukazka.zip (17kB, staženo 30x)
citovat
#023608
avatar
Dobrý večer,
omlouvám se za pozdní reakci, ale nebyl jsem přítomen.
Rozhodně nepatřím mezi ty, kteří jen vznesou dotaz a pak ani nepoděkují.
Velmi děkuji všem, kteří se na tabulku vůbec podíval ;-)
K dotazům od: elinoslov
Data v tabulce se budou měnit, jak seznam jmen, tak samozřejmě měsíce/roky
Postačil by jen SETUP, kde bde měnitelný a rozšiřitelný jmenný seznam - zde zadám příslušný měsíc a rok a vyexportuje se mi příslušný kalendář se jmenným seznamem - tam si doplním požadované směny. Následně v listě: Harmonogram práce si opět zadám příslušný rok a měsíc,, jméno a na základě těchto údajů se mi vyplní harmonogram ro jednotlivého zaměstnance.
Poslednímu příspěvku (příloha) od:kmarecek - nerozumím. Omlouvám se, ale excel je pro mne španělská vesnice, některé výrazy mi opravdu nejsou moc jasné.
Případné dotazy mi prosím napište jak pro blbce 1citovat
#023635
avatar
Posílám ještě jednu variantu,připomínám že je to návrh
Příloha: zip23635_plan-smen-ii.zip (236kB, staženo 32x)
citovat
#024286
elninoslov
Ahoj.
A čo poviete na toto ? Otestujte to niekto a dajte vedieť. Ktoré presne bunky sa to majú zrátať do "Stav hodin za kalendářní rok:" ? Zatiaľ som tam dal stĺpec "AI".

A ten list "Seznam" by som dal preč, je tam zbytočný, presunul som to do Setup.

Určite mi dajte vedieť. Pekný deň.
Příloha: rar24286_plansmenii.rar (116kB, staženo 38x)
citovat

Uživatelské menu

Nejste přihlášen(a)
avatar\n

Menu

Formulář Faktura

Formulář Faktura IV

Oblíbený formulář Faktura byl vylepšen a rozšířen.
Více se dočtete zde.

Helios iNuvio

Používáte podnikový systém Helios iNuvio? Potřebujete pomoci se správou nebo vyvinout SQL proceduru? Více informací naleznete na stránce Helios iNuvio.

On-line nástroje