1.) Bylo by vhodné sjednotit vzory hlášení - sloupce by měly být ve všech případech stejné (stejné pořadí a počet), tak aby se v nich dalo univerzálně SVYHLEDAT. V opačném případě bys musel využít kombinaci jiných funkcí - INDEX a POZVYHLEDAT.
2.) Zvážil bych možnost dávat všechna hlášení na jeden list. Můžeš pak například přidat další sloupec se jménem obchodního zástupce. Usnadní ti to práci se souborem. Budeš tak například funkcí vyhledávat pouze v jednom listu, šlo by to i tak, jak to máš, ale je to vzorcově složitější. Musel bys využívat funkce NEPŘÍMÝ.ODKAZ, ČÁST, POLÍČKO, NAJÍT...
3.) V popisu píšeš něco o kopírování. Řekl bych, že si představuješ, že tam budeš mít ve sloupci nějaké hodnoty napevno a nějaké vzorcem, a že to bude fungovat ;-). Pokud bys chtěl něco v tomto stylu, tak už si nevystačíš se vzorci, ale bude to nutné řešit programováním ve VBA. Vhodnější je ale mít vše vzorcem, s tím, že budeš ukládat všechna hlášení co ti obchodní zástupci pošlou, a vytvoříš si tak vlastně kompletní databázi (budeš mít i historická data). To, že budeš mít u jednoho zákazníka více dat "nevadí". Řešením je vždy zdrojový list seřadit dle data (od nejnovějších po nejstarší). Funkce SVYHLEDAT ti pak vždy vezme pouze první záznam, což bude nejaktuálnější datum, další záznamy ji již nezajímají, takže bude dosaženo cílového efektu.
Přeji pěkné svátky a mnoho excelentních zážitků.
P.citovat