Ahoj,
ok, vyrobil jsem demonstrační data, na kterých by měl jít problém vysvětlit lépe.
Přikládám zde 3 soboury .xls
První se jmenuje Leden
Druhý se jmenuje Únor
Třetí se jmenuje Březen
Představme si dále, že těch souborů je 12 (máme 12 měsíců)
Potřebuju vyrobit uživatlské makro, kde si uživatel v jednom comboboxu vybere první měsíc (v našem případě třeba leden) a v druhém comboboxu si vybere druhý měsíc. Pod comboboxama bude tlačítko - Porovnat.
Po stisku tlačítka, se musí nejdříve zkontrolovat, zda materiály, které byly použity v Lednu, byly použity i v únoru. Jenže problém je v tom, že některé materiály mají stejné seriové nebo materiálové čísla. Pouze když vezmu sériové i materiálové číslo, dostanu pouze jeden výsledek. Nemohu tedy na porovnání vzít pouze sériové nebo nateriálové číslo, ale oboji.
Zjistím například, že v lednu bylo použito 10 materiálů a v únoru 13. Nejdříve porovnám, kolik materiálů bylo použito stejných a výsledek bude rozdíl hodnot ve sloupci výsledek v procentech.
Např. V lednu materiál 123456 789456 má výsledek 10
V únrou má materiál 123456 789456 výsledek 9. Po zmáčknutí tlačítka bych měl dostat výsledek, že materiál s čísly 123456 789456
-> 10%.
Jenže se může stát, že v lednu bude použit materiál, který NEBUDE použit v únoru. Nebo naopak. Poté samozřejmě k žádnůmu porovnání nemůže dojít.
Bude to složitější na naprogramování. Je mi to jasné. Proto jsem v prvním postu do začátku psal, že než budu řešit porovnávání dat, musím nejdříve zjistit, jak pomocí comboboxu načtu konkrétní list v konkrétním souboru...
Jak se mi podaří načtení, budu řešit, jak proběhne popsané porovnání.
Celkový výsledek by měl být takový:
Po kliknutí na tlačítko se mi zobrazí graf, v závislosti procenta na ose Y a měsíce na ose X a podle výrobního týmu se tyto procenta sečtou. V ukázkovém případě máme týmy KK1 - KK4. Takže by třeba mohlo být, že u KK4 v měsici únor je výsledek třeba 15%...
Je to již popsáno lépe? Jedná se o docela složitý úkol (pro mě hodně, protože se vůbec s tím co mám udělat zatím seznamuji). Pokud by zde byl někdo ochotný mi poradit, klidně můžeme celý proces rozdelit na několik fází a ty postupně dělat, než takto složitě popsat celý postup.
Předem všem moc děkuji těm, kteří si tento elaborát přečtou :)...
Díky :)
Příloha: 37445_leden.xlsx (11kB, staženo 30x) citovat