< návrat zpět

MS Excel


Téma: Makro pro přenos dat rss

Zaslal/a 22.10.2019 19:22

Ahoj,
našel by se tu prosím někdo ochotný mi poradit s vytvořením makra pro přenos dat mezi dvěma sešity.

Nevím však zda-li je to vůbec realizovatelné, v podobě v jaké bych si to představoval.

Sešity jsou zde: https://uloz.to/tam/_PwJJlp2lWrCc jsou určeny k vytváření objednávek zboží.

Ve zkratce dosud jsem používal sešit: Objednávka, který má dva listy.

Na listu Data je mnou vytvořený seznam odebíraného zboží, které mám v něm seřazeno tak abych to měl co nejpohodlnější při objednávce. Vždycky přes makro tlačítko: Nová obj. se mi vytvoří nový sloupec označený datem a v klídku si tam naťukám požadované množství u vybraných položek. Zároveň na něm poměrně dobře vidím i historii obj. Následně pak přes makro tlač. Objednat, se mi přenesou data z nejnovějšího sloupce na list Objednávka, kde je přes filtr ošetřeno nezobrazování 0 položek a došlo k "vytištění" do pdfka, které jsem posílal dodavateli.

Všechno fungovalo dobře do doby, než si dodavatel usmyslel abych mu nyní obj. posílal v jeho tabulce, s kterou se mu pak prý lépe pracuje v sklad. hospodářství.

Jelikož však jeho tabulka: Ceník zzp, obsahuje veškeré zboží co vede, je pro mě dosti krkolomné to vždy při každé obj. celé projíždět, přip. ručně přepisovat z té mé tabulky.

Chtěl bych tedy požádat o radu, jestli neexistuje způsob, resp. makro, cokoliv... Které bych si umístil ve svém sešitě na list Objednávka, a posloužilo by k tomu, že by Excel sám přenesl hodnoty obj. množství, tedy z sloupce G, do jejich sešitu Ceník a vložil je k odpovídajícím položkám do sloupce H.

Vím, že by asi dělalo potíž, že se jednotlivé položky u mě a u nich liší v názvu a Excel by tak nedokázal pravděpodobně rozpoznat a přiřadit jednotlivé položky k sobě. Ale kdybych např. u sebe na listu Objednávka vytvořil ještě jeden sloupec a ke každé své položce bych přepsal, ještě i ten jejich přesný název aby bylo podle čeho v jejich tabulce vyhledávat.

Napadlo mě i buňky u jedn. položek propojit přímo, jenomže mě od toho zrazuje že v momentě kdy za měsíc vydají nový ceník, musel bych to vlastně dělat celé od znova. Raději bych tedy něco dokonalejšího, je tedy reálné vytvořit něco funkčního podle mé představy?

Díky předem za jakoukoliv radu.

Zaslat odpověď >

#044798
avatar
ked si k svojmu ciselniku priradite nazvy z druheho ciselnika tak potom vam uz bude stacit pouzit len funkcia VLOOKUP.

tu je navod:
https://www.itlektor.eu/excel-funkcia-vlookup-a-hlookup?gclid=EAIaIQobChMIz5O5hey25QIVDbTtCh11NgjvEAAYASAAEgJgYvD_BwEcitovat

Uživatelské menu

Nejste přihlášen(a)
avatar\n

Menu

Formulář Faktura

Formulář Faktura IV

Oblíbený formulář Faktura byl vylepšen a rozšířen.
Více se dočtete zde.

Helios iNuvio

Používáte podnikový systém Helios iNuvio? Potřebujete pomoci se správou nebo vyvinout SQL proceduru? Více informací naleznete na stránce Helios iNuvio.

On-line nástroje