Zdravím syde,
napsal jsem vám e-mail, tak se prosím podívejte do své schránky a dejte mi případně vědět. Děkuji.
syd napsal/a:
Zdravim,
zde verze bez formulare. Vse co je v oblasti A2:F az posledni radek klasifikacniho kodu (zde by to urcite chtelo osetrit, aby clovek nepsal do bunek kraviny) na listu Zadani je filtrovano v ostanich dvou listech a vysledek vlozen do sloupce G2 a nize.
Radne ostestovat, zda dava spravny vysledek.
sydPříloha: 32658_klasifikace-ukazka-syd2.zip
Zdravím Vás,
tak již se mi do rukou dostal reálný funkční návrh toho, co jsem chtěl (kontaktoval mne s ním jeden profesor, který vyučuje excel - jemu taky bude putovat finanční odměna za vytvoření). Vyhledá to v excelu dle zadaných kritérií všechny ID firem, které má. Je fakt, že to chvíli trvá, ale jedná se o minuty až desetiminuty, což není zase tak hrozné. Návrhům od syda a daala děkuji.
Jinak k tomu návrhu syda, tak záměr byl dobrý, jen já bych právě potřeboval zadávat více klasifikací najednou, dost často i desítky, takže zadávat to po jedné a kopírovat vždy ID někam bokem a pak provést např. reduplikaci všech ID by byla hodně zdlouhavá.. popravdě někam sem jsem se tehdy dostal i já. Ale pokud by jsi to třeba chtěl dodělat a bylo by to rychlejší než doposud od profesora, tak bych určitě byl pro tvou verzi a finančně bych jí i ocenil. Plus mi u té tvé verze vyskakovala chybová hláška "Run-time error 438".
Verzi přes access.. ještě jsem jí popravdě nezkusil, ještě se k ní vrátím a zkusím jí vyzkoušet, ale jak jsem říkal, chtěl jsem spíše verzi v excelu, aby to mohly kolegové taky používat.
Každopádně všem zúčastněným moc děkuji za spolupráci a vaše návrhy a řešení. Jsem rád, že existuje takovéto forum. Je možné, že budeme do budoucna potřebovat poradit ještě v dalších otázkách excelu. Tak bych Vás případně kontaktoval.
Právěže... to bude jednoduše udržovatelné.. zmáčknu ctrl+c ...ctrl+v...a vše je aktualizované. Jak říkám.. chápu, že na tak velké databáze se používají jiné programy, ale mne to zatím vyhovuje. Ten soubor se spousty daty má v excelu sice přes 100 MB, ale pracuje svižně. Jediné u čeho se chvíli čeká je ukládání a otevírání. Ale ráno přijdu, jednou ho otevřu..a mám ho otevřený celý den a ukládat ho potřebuji jen při aktualizacích, což jsou jednou za čas. Vám se to možná zdá nepředstavitelné, ale funguje to zatím skvěle. Jen potřebuji udělat tu vstupní bránu do toho velkého souboru. Jako i já sám jsem udělal prozatím jednoduché řešení, jak to můžu využívat, ale je to pro mne zbytečně zdlouhavé.
Já vím, že to všichni s těmi databázemi myslíte dobře. Když nevidíte celou strukturu toho o čem to je... tohle, co nyní potřebuji udělat, je jen malý zlomek toho, co již udělaného je... a představte si excel, který má dvacet listů a v každém tom listu jsou několika tisícové (deseti až statisícové) data. Já bych vše tohle nikde jinde nedokázal propojit, než právě v excelu, protože než jsem to dal dohromady, tak jsem musel použít desítky vzorců, algoritmů a maker, abych to dal nějak dohromady (dělal jsem na tom 14 dnů)... a tohle dávat v nějaké databázi dohromady.. to by prostě nešlo... to by musel dělat nějaký vyloženě super profík..a co je hlavní, tak to jsou citlivá a cenná data, které nemůžeme nikomu jinému ani dát do ruky. Proto jsem to musel i dělat já... (i když jsem zase až tolik nechtěl). A abych se já naučil v nějakém databázovém programu, tak výborně... abych byl schopný to pomalu vyučovat, tak to by mi minimálně rok života sežralo. Tahle jediná část se dala dát trochu veřejně, protože se teprve jedná o takovou vstupní bránu do toho megaexcelu. A jinak věřte, že pokud máte dobrý počítač, tak se ten excel zase až tak dlouho nenačítá. ;)
Jinak ano, původní myšlenka byla, že by jsme použili nějaký databázový program, ale... naučit se v něm tak perfektně, abych tam dokázal udělat takové machinace jako v excelu.. by mi trvalo hrozně dlouho, proto jsem od toho odešel... a hlavně, abych to mohl používat pouze já. Ve chvíli, kdy bych např. onemocněl nebo něco, tak by bez mne byly totálně v háji.
Sice si to neumím nyní to napojení úplně představit, ale asi by to možné bylo, jen bych potřeboval případně do té databáze jednou za čas přijít a celou jí zaktualizovat. Co přesněji znamená celou databázi smazat a nahradit jí novou (která je stejně rozložená), tak pokud by to nevadilo, tak není problém). Dalo by se, aby se ta databáze pak dala otevřít v accessu?
eLCHa napsal/a:
já a kolegové s tím budou pracovat dnes a denně, proto to musí být v excelu. Oni se v ničem jiném vážně nemají šanci naučit. Jakýkoli jiný program tedy nepadá v úvahu. Budu rád, když se o to někdo pokusí a udělá to... odměna ho nemine
Ano nebojte se, budete pracovat v excelu, ale ten bude napojen na externí data (databázi)
Ještě je možnost csv + powershell - ale s milionem řádků jsem to nezkoušel
Postgre jsem zkoušel, ale uživatelsky pro práci s těmi daty to není ono. To je pro uchovávání dat a práci jednou za čas, já a kolegové s tím budou pracovat dnes a denně, proto to musí být v excelu. Oni se v ničem jiném vážně nemají šanci naučit. Jakýkoli jiný program tedy nepadá v úvahu. Budu rád, když se o to někdo pokusí a udělá to... odměna ho nemine.
Budou tam dva listy jeden bude mít cca 900 tisíc a druhý bude mít zhruba 500 tisíc. Taky jsem nad tím uvažoval, jenže zaprvé já s SQL databázemi moc neumím a případně ti, kteří to budou používat, jsou rádi, že umí zadat něco do excelu, takže proto volím excel... to už bych pak musel udělat snad jen nějaký program anebo online aplikaci a na to fakt nemám. :)
Dobrý den,
data jsou uloženy v listech (Klasifikace1 A Klasifikace2). V zadání je jen ukázka toho, jak by to mělo vypadat... zadají se určité klasifikace.. k nimi jestli se jedná o např. o výrobce atd. a v tom žlutém sloupečku by měly vypadnout ID všech firem (dle právě zvolených kritérií) - data se tedy berou z ostatních dvou listů.
PS: mě to nechtělo vzít přílohu v excelu, tak jsem to zabalil do zipu i s touto prupovídkou. :)
eLCHa napsal/a:
Ježíš, to jste musel psát dlouho ;))
Škoda, že tak dlouho neudržím pozornost - nicméně i tak je to pastva pro oči, když to srovnám se zadáními, která tu poslední dobou přibývají. ;))
Jestli tomu rozumím, list Zadání představuje data pro filtr
Jen mně děsí ta poznámka
Nezapomeňte, že se tu pak bude pracovat s hrozně moc daty a na každém listě bude až milion klasifikací.
Ta data máte opravdu uložena v excelu?
Dobrý den,
píši Vám ohledně pomoci s excelem, protože si již nevím rady a zase v těch makrech nejsem tak zběhlý. Dopředu říkám, že to nechci zadarmo, stačí mi napsat (checkboy@gmail.com), jestli byste to byli schopni a ochotni udělat a za kolik, já bych se případně ještě poradil a když bych Vám to odsouhlasil, tak není problém.
Potřeboval bych udělat něco jako rozšířený filtr, kde se jedná především o to, že potřebuji vyfiltrovat dle všech zadaných klasifikací a kritérií všechny firmy, které tyto klasifikace a kritéria obsahují -
(klasifikací můžou být i stovky.. tisíce, rozdělují se na dvoumístné např. 65, pětimístné např. 65236 a sedmimístné například 6523601) + jestli se jedná např. o výrobce, distributora, servis, importéra a exportéra (ale může být i jen samostatně klasifikace, což by byly všechny firmy, které mají uvedenou klasifikaci popř. její „podklasifikaci“ a nebo naopak např. můžu chtít jen a pouze výrobce bez zadání další klasifikace). Tyto údaje mohou být i případně propojené, že budu chtít dle zadané klasifikace vyfiltrovat výrobce + distributory, kteří jsou zároveň exportéry.
Klasifikace jsou pojaty tak, že dvoumístná klasifikace má pod sebou všechny pětimístné klasifikace a zároveň sedmimístné klasifikace, které začínají stejně – viz např. 65, 65236, 6523601. Pětimístná
klasifikace má pod sebou všechny sedmimístné klasifikace. Takže pokud zadám dvoumístnou klasifikaci, tak zároveň mi musí vypadnout všechny firmy, kterým začíná jakákoliv klasifikace tímto dvoumístným číslem. Stejné to je i v případě pětimístné klasifikace, kde když se zadá pětimístná, tak vypadnou všechny firmy, které mají zadanou buď již tu pětimístnou klasifikaci a nebo všechny sedmimístné klasifikace, které začínají na prvních pěti místech stejnými čísly.
Dvoumístné (všeobecné) klasifikace, tak těch je nejméně (cca do 100). Pětimístné klasifikace, tak těch je cca 10.000 a sedmimístných klasifikací jsou statisíce až miliony. Každá firma má několik klasifikací (firma, resp. Její ID je ve sloupečkách „CompanyId“). Dohromady to je tolik klasifikací, že by to jeden list excelu prostě nepojmul (je jich necelé dva miliony) a list pobere něco přes jeden milion, takže abych nemusel používat access, tak jsem klasifikace rozdělil na dva listy. V tom může být malý zádrhel, protože já bych potřeboval, aby to makro zvládalo vybrat všechny firmy (ID firem) dle zadané klasifikace + bych potřeboval, aby se tam firmy (ID firem) neduplikovali, ale aby tam dle klasifikace bylo to ID firem jen jednou, takže pokud už bylo při vybrané klasifikace dříve vybráno, tak aby se tam znovu nepřidávalo do výsledku vyhledávání.
V příloze zasílám ukázkový soubor s několika vybranými klasifikacemi na listech (Klasifikace1 a Klasifikace2). Pokud se Vám to bude hodit, rozdělil jsem je ještě na dvoumístné, pětimístné a sedmimístné. Potřeboval bych, aby se s těmi listy moc již nehýbalo, protože se v budoucnu budou také obnovovat. Na listu „Zadání“ najdete dané sloupečky, dle kterých jsme byli zvyklí takto vyhledávat –
klasifikační kód (dvou, pěti nebo sedmimístný), výrobce (označení „P“ jako Producer), Distributor (D), Servis (S), Exportér (E), Importér (I)… tady mi nezáleží vyloženě na tom, jestli tam budu dávat tyto
písmenka a nebo jen např. „A“ ..jako Ano, že je tato klasifikace brána v úvahu. Ve sloupečku G by měl být k nalezení výsledek – ID firem, který se tam promítne ze sloupečků „D“ (CompanyId) na listech
s klasifikacemi.
Pokud budete mít jakékoli otázky tak mne prosím kontaktujte buď tady a nebo na e-mailu: checkboy@gmail.com .
Nezapomeňte, že se tu pak bude pracovat s hrozně moc daty a na každém listě bude až milion klasifikací. Děkuji moc za případnou budoucí pomoc.
PS: obyčejné filtry v hlavní liště nepojmou tolik sedmimístných klasifikací k profiltrování.
Oblíbený formulář Faktura byl vylepšen a rozšířen.
Více se dočtete zde.
Používáte podnikový systém Helios iNuvio? Potřebujete pomoci se správou nebo vyvinout SQL proceduru? Více informací naleznete na stránce Helios iNuvio.