Dobrý večer,
Název listu je ten přejmenovaný, tj.podle toho, co bude zadané, tak takový název ten prekopirovaný list dostane..
Staré listy se mazat nemusí vůbec - přemýšlel jsem nad tím a budu to verzovat, takže v momentě, kdy budu mít zafixovaný měsíc leden, tak si celý soubor uložím pod zvláštním názvem..pro další měsíc všechny listy vymažu, takže tohle by neměl být problém a ke kolizi vy dojít nemělo..
Kdyby to bylo možné, tak ideálně zachovat formáty-vzorce se přenášet nemusí..
Rozsah je sice podobný, ale velmi pravděpodobně není stejný-pojmenované nijak nejsou..
Díky
Zdravim
Dobrý večer,
přikládám soubor - na listu VZZ je vzorek, který je nejčastěji použitý - jedná se o víceméně klasickou statutární výsledovku - pod ní jsou ale další informace/počítané ukazatele/cokoliv dalšího, co bych také potřeboval, aby se do toho konsolidovaného souboru dostalo - rozsahově to může být třeba až někam na řádek 180-200...
Na list zadání jsem vložil strukturu, která by myslim byla optimální pro tento případ, tj.název souboru/cesta k němu/název listu, který makro, nebo jiná procedura vloží do souboru s konsolidovanými hodnotami a pojmenuje podle zadání konkrétní list..
díky
Dobrý večer všem,
před několika lety jsem se na zdejší komunitu obrátil s prosbou pomoc a pánové elnislov a MePExG mi hrozně moc pomohli :-) - za co ještě jednou díky, a tak mě napadlo, že bych to zkusil ještě jednou..
Poprosil bych znovu o pomoc se specifickou datovou konsolidací = potřeboval bych udělat konsolidaci reportů za 20 - 30 oddělení z jejich zdrojových souborů - každý soubor určený ke konsolidaci se může jmenovat jinak - každý soubor může mít i trochu jinou strukturu, tj.list, který mě v souboru zajímá nebude začínat od řádku 1, ale třeba od řádku 2 i 3 - jediné, co je jisté je, že list s daty, který budu potřebovat je v souboru vždy na prvním místě a z každého zdrojového souboru by se mi do toho konsolidačního souboru překopíroval ideálně úplně celý list.
Ideálně bych si to tedy přestavoval tak, že na nějakém listu zadání budu mít těch až 30 řádků pro zadání specifické cesty k souboru/souborům, v další buňce bych měl možnost si každý list nějak specificky pojmenovat (oddělení 1,oddělení 2, atd.) a pak už by byly ty překopírované listy konkrétních reportů/oddělení/společností...
Je mi asi jedno, jestli funkční řešení bude představovat makro, nebo power query..
Budu rád za jakoukoliv vaší pomoc
Předem díky a zdravím
Dobrý den,
funguje to krásně - díky moc..
Můžu poprosit ještě o radu/tip - mohl byste mi doporučit nějakou knihu/učebnici o programování vba? Něco sice vím, ale stejně :)
Ještě jednou díky a kdybych se Vám mohl nějak revanšovat, tak stačí říct
P.
Dobrý den,
Skvělé :-) ..AcDate a FromDate je vlastně už ted zbytečné...myslel jsem,že bude hrát nějakou roli zohlednění konkrétního data, ke kterému soubory konsoliduju, ale dozvěděl jsem se, že to nebude potřeba, takže to můžete klidně odstranit...
díky
Pavel
Dobrý den,
máte pravdu - omluva :). všechny zdrojové soubory budou obsahovat list souhrn (viz.příloha) a obsažená data budou začínat na řádku 4.
Soubor, který bude data konsolidovat by měl mít hlavičku na řádku 1 a strukturu listu stejnou..
díky
Pavel
Dobrý den,
jak jsem psal - jsem spíš začátečník, takže jsem se snažil to udělat tak, aby to fungovalo - bez ohledu na rychlost :)
- cílem je, aby to následně fungovalo pod správou lidí, kteří nemají s excelem (a s vba už vůbec ne) moc velké zkušenosti, takže asi spíš makro než power query.
Jinak jak jste psal, že nemáte k dispozici soubory, tak všechny ty primární soubory budou mít +/- stejnou strukturu - každý soubor bude obsahovat list Souhrn, který je nejdůležitější a list souhrn bude mít vždy stejnou strukturu. Protože ale ještě nevim určitě, jestli některý z těch sloupců nebude obsahovat datum, tak jsem tam dal kopírování formátů buněk..zkusil jsem pustit to makro, které jste poslal a bohužel mi to spadlo - konkrétně na řádku "S = .Cells(4, 1).Resize(SRow, 15).Value 'Načítanie hodnôt zo zdrojového listu".
Myslíte, že byste na to mohl ještě kouknout, jestli tam není nějaká chyba? Bez ohledu na to, kolik souborů si vyberu na listu štart, tak makro mi padá...
Ještě jednou díky
Pavel
Pokusil jsem se o to, ale nejde mi to - myslíte, že byste mohl kouknout na celé to makro, které mám a případně mi to tam doplnit?
ještě jednou díky moc za pomoc..
Pavel
Sub RunBut_Click()
Dim SourceBook As Workbook
Dim TargetSheet As Worksheet
Dim SRow, TRow, TargetNameRow, SheetIndex As Integer
Dim FromDate, ActDate As Date
Dim Company As String
Dim Correct As String
Application.DisplayAlerts = False
Application.ScreenUpdating = False
Set TargetSheet = Sheets("Souhrn")
FromDate = Cells(2, 3)
TargetSheet.Activate
TRow = 2
While Not IsEmpty(TargetSheet.Cells(TRow, 1))
TargetSheet.Rows(TRow).Clear
TRow = TRow + 1
Wend
TargetNameRow = 2
TRow = 2
While Not IsEmpty(Cells(TargetNameRow, 1))
Company = Cells(TargetNameRow, 2)
Correct = Cells(TargetNameRow, 4)
Workbooks.Open Cells(TargetNameRow, 1), UpdateLinks:=False, ReadOnly:=True
Set SourceBook = Application.ActiveWorkbook
For SheetIndex = 1 To SourceBook.Sheets.Count
SRow = 4
While Not IsEmpty(SourceBook.Sheets(SheetIndex).Cells(SRow, 1))
If ActDate >= FromDate And SourceBook.Sheets(SheetIndex).Cells(SRow, 11) <> 0 Then
SourceBook.Sheets(SheetIndex).Activate
ActiveSheet.Rows(SRow).Copy
TargetSheet.Activate
ActiveSheet.Rows(TRow).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
ActiveSheet.Rows(TRow).PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats
ActiveSheet.Cells(TRow, 16).Value = Company
ActiveSheet.Cells(TRow, 17).Value = Correct
TRow = TRow + 1
End If
SRow = SRow + 1
Wend
Next SheetIndex
Application.DisplayAlerts = False
SourceBook.Close
Application.DisplayAlerts = True
TargetNameRow = TargetNameRow + 1
Wend
TargetSheet.Cells(2, 1).Select
Application.DisplayAlerts = True
Application.ScreenUpdating = True
MsgBox ("Hotovo!!")
End Sub
Dobrý den všem,
mohl bych poprosit o pomoc? Připravil jsem si konsolidační makro, které mi dává dohromady informace o zaměstnancích a které mi bere podle předchozího zadání uživatelů textové z různých souborů na různých místech na interní síti. Konsolidovaná data jsou pouze na jednom listu a výběr souborů řeším přes makro, které mi funguje..
Narazil jsem ale na problém, kdy finální uživatel toho mého konsolidovaného souboru by chtěl případně-pokud u některých zaměstnanců najde nějaké informace, které budou nutné dál ověřit, jednoduchým klikem na hyperlink otevřít ten původní zdrojový soubor a i ten původní zdrojový list = já mám na mém souhrnném listu pomocí toho makra dotažené informace o umístění souboru (sloupec Q), konkrétním listu pracovníka (sloupec M) a i název-jméno, jak bych potřeboval, aby se hyperlink zobrazoval…ale bohužel se mi tohle nedaří zakomponovat do makra - jsem začátečník a hyperlink ve vba je pro mě moc..
Soubor je v příloze
Budu rád za jakoukoliv pomoc :)
Předem díky
Pavel
Dobrý den,
PQ funguje - nenapadlo by mě, že to bude tak rychlé :)!
díky moc za Vaši pomoc!!
Dobrý den,
máme verzi 2016, takže pokud dokáže PQ obsluhovat i laik, budu samozřejmě rád, za jakýkoliv typ..
díky
Dobrý den,
díky že jste tomu věnoval čas..
k Vašim bodům:
1.zdrojové soubory budou všechny v jedné složce
2.výběr by měl být na listu Parameters > nejlíp asi tim výběrovým seznamem..
3+4.procházel jsem včera večer ještě ty zdrojové soubory a bude nejlíp, když se budou tahat data jen z jednoho listu z každém souboru > soubory mají všechny stejnou strukturu (zmínovaný list je vždy na posledním místě v souboru)
5.všechny listy jsou stejné-i soubory mají stejnou strukturu, jak jsem psal v předcházejím bodě.
6.zdrojové listy obsahují kompletní strukturu včetně nulových řádků, ale dá se použít třeba sloupec B ze souboru, který přikládám.
7.položka firma je důležitá pro celkovou konsolidaci všech čísel, abych mohl vyloučit-aby se mi vynulovali vzájemné skupinové transakce = v jednom sloupci dat z jednoho souboru/listu by měla být uvedená jedna firma; u dalšího jiná firma...
8.jak jsem psal předtím-to stávající makro jsem vzal z modelu který používám pro cash flow forecast a jeho konsolidace = není určitě nutné kopírovat formáty
9.přikládám zdrojový list = požadovaný výsledek je to samé za cca 10-12 různých společností překopírovaných na list Total
Ještě jednou díky za Váš čas
já jsem nad tím taky přemýšlel, ale vzhledem k tomu, že se může stát, že to bude obsluhovat někdo další ode mě z týmu, tak bych radši preferoval spíše to makro, které je jednoduší a vyžaduje opravdu jen zadání správného názvu souboru a listu, ze kterého by se měli brát data...
díky za upozornění..
ještě jednou i s přílohou :)
P.
Všem přeji dobrý den,
chtěl bych poprosit o pomoc...s Excelem obyčejně nemám problém, ale potřeboval bych pomoc s makrem, pomocí kterého potřebuju dát dohromady konsolidovaný budget za všechny společnosti=použil jsem makro, které používám pro konsolidaci forecastů, ale bohužel v tomto případě jsou potřebné další úpravy, které už nedávám = cílem je, abych na listu Parameters přehled souborů, ze kterých se budou data kopírovat, potřeboval bych mít možnost vybrat v 90% případů jeden (nebo max.2 listy), ze kterých budu data brát a jméno toho listu uvést také na listu Parameters. Data by se ze všech souborů, kterých bude kolem 10 měla kopírovat na list Total a za poslední obsazený sloupec bych potřeboval vložit poslední informaci z listu parameters - kod firmy, které budgetované hodnoty patří..
Soubor na ukázku v příloze..
Předem moc díky za pomoc
Pavel
Oblíbený formulář Faktura byl vylepšen a rozšířen.
Více se dočtete zde.
Používáte podnikový systém Helios iNuvio? Potřebujete pomoci se správou nebo vyvinout SQL proceduru? Více informací naleznete na stránce Helios iNuvio.