< návrat zpět

MS Excel


Téma: Kontingenční tabulka a Powerpoint rss

Zaslal/a 28.5.2012 12:10

Potřeboval bych prosím poradit... Chci do Powerpointu dát kontingenční tabulku a chtěl bych aby se data z té kontingenční tabulky automaticky aktualizovala do Powerpointu. I když to je dotaz do Powerpointu snad mi někdo poradí... Mám Office 2010...Díky moc

Zaslat odpověď >

#008646
avatar
data pro kontingeční tabulku a samotná tabulka jsou někde v samostatném excelu a výstup tohoto aktualizovaného souboru se má promítat do prezentace?
Nebo je ten excelový soubor vložen jako OLE objekt v prezentaci a data se aktualizují v tomto vnořeném objektu?
Sám jsem dříve měl samostatný excelový soubor týdně aktualizovaný a v powerpointu vnořený excelový OLE objekt, jehož buňky se odkazovaly na výsledky počítané v tom samotném aktualizovaném excelovém souboru. Pro aktualizaci bylo v powerpointu aktivovat vnořený objekt (dvojitý klik) přičemž došlo k aktualizaci dat - dříve ne. Tato aktivace by makrem šla. Ale je způsob jakou cestou chceš jít. Osobně už jsem přešel na jiný způsob a to přes tlačítko v excelu vytvořit novou prezentaci a jako obrázky si do ní vložit požadované informace vycházející z daného excelu.

M@citovat
#008647
avatar
Představoval bych si to takto... Běží mi prezentace Powerpointu a tam mám vloženy kontingenční tabulky a chci aby se při aktualizaci kontingenční tabulky automaticky aktualizoval i powerpoint.... Automatické propojení mám.. Když se ale pustí powerpoint tak se to neaktualizuje.... Prostě a jednoduše chci, abych ráno pustil powerpoint a prezentace mi běžela a data se aktualizovala z kontingenčních tabulek, kde mám nastavenou automatickou aktualizaci.citovat
#008650
avatar
Znamená to, že při dvojkliku se ti to aktualizuje, ale to není to co chceš - ty to chceš průběžně a automatikcy, dokonce ani ne na tlačítko? Tam bych viděl problém, protože automaticky by to šlo jen nějakým timerem v cyklu a nevím jak 2010, ale 2003 powerpoint žádný timer co se maker týče nemá, ani excelovský application.ontime. Tak si říkám, má-li to být jen jakási průběžná vizualizace, jestli je powerpoint to nejideálnější :-/. Sám bych asi hledal jak to obejít.citovat
#008658
avatar
Myslel jsem si že když je to vše od microsoftu že by to bylo nejideálnější,že to bude spolupracovat... Neporadí někdo nějaký prográmek který by to uměl ??citovat
#008672
avatar
Spolupracují,ale ne úplně automaticky.
Zkus to trochu rozepsat.
Máš 2 soubory ppt(pps) a xls.
Jeden s daty a na ten napojený excelový objekt, který je vložený v prezentaci?
Jak často se aktualizují data v tom excelu, kým (jeden člověk / více uživatelů) a jak (automaticky / ručně)?
Prezenatce má běžet nonstop na nějakým vizualizačním panelu, nebo si ji uživatelé spouští každý sám jen pro sebe?
Jde o jedoslidovou prezentaci, nebo více slidovou a jen jeden slide má být takto aktualizován?
Šel bych cestou, že do té prezentace prostě vložím kontingenční tabulku jako obrázek z excelu - pomocí foťáku. Aktualizace by mohla být přes tlačítko refresh.citovat
#008910
avatar
Nějaký čas jsem byl mimo,tak bych se chtěl ještě vrátit k tomu co bylo popsáno výše a co bych si tak představoval.
Mám několik kontingenčních tabulek kde data beru z sql serveru. Chtěl bych aby se na obrazovce tabulky střídaly .Tabulku bych nastavil na automatickou aktualizaci a chci aby se to při přechodu v powerpointu také automaticky zobrazilo aktualizované.
Prostě aby na monitoru, běžela dokola prezentace z několika kontigenčních tabulek a automaticky by se ta data sama měnila.
Když jsem to zkoušel, tak při spuštění prezentace bere data která byla při spuštění a to mi nevyhovuje.citovat
#009010
avatar
jelikož powerpointu neumíme říct, aby se po nějakém čase aktualizoval, tak je tady ještě možnost využít naplánované úlohy windows a v nějakém cyklu prezentaci utnout a znovu nastartovat, při startu se načtou aktuální data.

Co by možná bylo schůdnější nastavit si přímo v excelu co list to výstup (kontingenční tabulka) - v podstatě reprezentující slide. Pomocí funkce application.ontime v nějakém cyklu přepínat tyto listy.
Aby to vypadalo co nejvíce jako vizualizace, tak excel nastavit na celou obrazovku:
Application.DisplayFullScreen = True.

a pro jistotu zrušit i zobrazení mřížek na vybraných listech.

Myslím že je to schůdnější cesta než powerpoint.

M@citovat
#009136
avatar
Oba nápady jsou super, moc díky.
Jelikož makra moc neumím, šlo by mi poradit jak to udělat aby se nastavil ten čas na přepínání mezi listy.citovat
#009138
Jeza.m
Udělal jsem takovej malej příklad - viz. příloha.

List obsahuje pojmenovanou oblast jedné buňky s názvem Interval obsahující časový interval pro změnu, 2 tlačítka s odkazem na konkrétní makra (START a ZASTAV) a jeden posuvník měnící interval od 3s do 2m, vše ostatní už jsou pak makra:
v modulu:

Dim status As Boolean

Public Sub casovac()
If status = True Then Application.OnTime Now + Range("Interval").Value * (1 / 24 / 3600), "TAKT"
End Sub

Public Sub TAKT()
If status = True Then
Dim ind As Single
ind = ActiveSheet.Index
If ind < Sheets.Count Then Sheets(ind + 1).Activate Else Sheets(2).Activate 'když aktuální list není poslední, tak skoč na další jinak skoč na druhý (tzn. vynech list Ovládání)
Call casovac
End If
End Sub

Public Sub START()
status = True
Application.DisplayFullScreen = True
Call TAKT
End Sub

Public Sub ZASTAV()
status = False
Application.DisplayFullScreen = False
End Sub


a při aktivaci listu ovládání (stopnutí časovače)

Private Sub Worksheet_Activate()
Call ZASTAV
End Sub


PS: je to stavěno v Office 2003, nevím jestli se 2010 v některých funkcích neliší.

M@
Příloha: zip9138_casovac.zip (325kB, staženo 29x)
citovat
#009142
avatar
Naprosto super řešení, jednoduché elegantní.... Mockrát díky, obrovsky jsi mi pomohl.citovat

Uživatelské menu

Nejste přihlášen(a)
avatar\n

Menu

On-line nástroje

Formulář Faktura

Formulář Faktura IV

Oblíbený formulář Faktura byl vylepšen a rozšířen.
Více se dočtete zde.

Aktivní diskuse