Příspěvky uživatele


< návrat zpět

Zdravím všechny,

potýkám se v práci s jedou věcí. Přikládám do přílohy vzorové soubory.

Problém je v skutku velice jednoduchý... Ve výrobě mi zaměstnanci vypisují informace o vyrobených kusech do jednoho souboru. Ve vzorových datech je to soubor Zdroj_0.xls. Tyto hodnoty se mi automaticky nakopírují do souboru zdroj.xls. Jenže já ještě potřebuji pro další analýzu ty hodnoty zkopírovat ještě do jednoho souboru - Muj_file.xls. Potíž je v tom, že když otevřu soubor Muj_file.xls, tak se tam data nenakopírují, protože jsem předtím neotevřel soubor zdroj.xls a nedal aktualizovat. Potřebuji se vyhnout tomu, abych musel otevírat ty "mezi soubory" a dávat aktualizovat. NEMOHU nastavit, aby se mi kopírovali ty data přímo z zdroj_0.xls, protože v praxi nekopíruji ty samé hodnoty, ale jiné (právě ze souboru zdroj.xls) V praxi se jedná o 15 excel souborů a musím je postupně každé ráno otevírat. Takto bych si vyrobil jednoduchou tabulku, do které by se mi nakopírovaly jen ty hodnoty, které potřebuji.

Za případnou radu díky :)

Asi dělám něco špatně...

psal jsi - "(stačí upraviť disk_Q.bat na platnú cestu a aktualizovať údaje (Ctrl+Alt+F5)." jak mam upravit u disk_Q.bat platnou cestu?

Děkuji moc :). Projdu si to.

Zdravím,

no, chápu že jsi toho udělal už pro mě hodně... :). Ale mohl by jsi prosim kouknout na tento soubor? Změnil jsem jestě data...

Potřeboval bych porovnat hodnoty u posledniho slopce čas3 pro každný produkt (auto1 v květnu s auto1 v dubnu) a zapsat výsledek... šlo by poté, co se podaří udělat toto porovnání, zobrazit výsledek do grafu?

Např takto...

Na ose Y budou procenta a na ose X budou měsice.. Graf by vypadal tak, že si zvolím měsic, zvolim si tým a uvidím součet procet pro konkrétní tým... ten samý součet potom pro celou divizi.

Je tomu rozumět? Kdyby ne, ještě upřesním.

Díky moc

Díky za odpovědi.

už do toho pomalu pronikám. Data jsem si už změnil. Projdu si to pořádně, a kdybch na něco narazil, napsal bych.

Zatím díky moc za pomoc! :)

Ahoj,

vypadá to moc dobře. Jen mám prosím pár dotazů:

1) k čemu tam je ten .bat?

2) V složce data začíná každý soubor číslem 37445_Únor. Proč??

3) šlo by prosím nějak popsat, jak si dokázal, že po kliknutí třeba na team, se zobrazí pouze ty data u konkrétního týmu?? Budu tsi tam muset totiž dalších asi 10 teamu dodělat. To samé s Divizí a střediskem...

4) v Originálních datech je více sloupečků (14) a jinak se jmenujnou. Když chci nahrát správné data, tak mi excel píše, že sloupec výsledek nebyl nalezen (protože jsem ho dal pryč a nahradil ho sloupcem se správným jménem). Kde mohu tyto sloupce editovat?

Díky moc :)

Priloha 3

příloha 2

Ahoj,

ok, vyrobil jsem demonstrační data, na kterých by měl jít problém vysvětlit lépe.

Přikládám zde 3 soboury .xls

První se jmenuje Leden
Druhý se jmenuje Únor
Třetí se jmenuje Březen

Představme si dále, že těch souborů je 12 (máme 12 měsíců)

Potřebuju vyrobit uživatlské makro, kde si uživatel v jednom comboboxu vybere první měsíc (v našem případě třeba leden) a v druhém comboboxu si vybere druhý měsíc. Pod comboboxama bude tlačítko - Porovnat.

Po stisku tlačítka, se musí nejdříve zkontrolovat, zda materiály, které byly použity v Lednu, byly použity i v únoru. Jenže problém je v tom, že některé materiály mají stejné seriové nebo materiálové čísla. Pouze když vezmu sériové i materiálové číslo, dostanu pouze jeden výsledek. Nemohu tedy na porovnání vzít pouze sériové nebo nateriálové číslo, ale oboji.

Zjistím například, že v lednu bylo použito 10 materiálů a v únoru 13. Nejdříve porovnám, kolik materiálů bylo použito stejných a výsledek bude rozdíl hodnot ve sloupci výsledek v procentech.

Např. V lednu materiál 123456 789456 má výsledek 10
V únrou má materiál 123456 789456 výsledek 9. Po zmáčknutí tlačítka bych měl dostat výsledek, že materiál s čísly 123456 789456
-> 10%.

Jenže se může stát, že v lednu bude použit materiál, který NEBUDE použit v únoru. Nebo naopak. Poté samozřejmě k žádnůmu porovnání nemůže dojít.

Bude to složitější na naprogramování. Je mi to jasné. Proto jsem v prvním postu do začátku psal, že než budu řešit porovnávání dat, musím nejdříve zjistit, jak pomocí comboboxu načtu konkrétní list v konkrétním souboru...

Jak se mi podaří načtení, budu řešit, jak proběhne popsané porovnání.

Celkový výsledek by měl být takový:

Po kliknutí na tlačítko se mi zobrazí graf, v závislosti procenta na ose Y a měsíce na ose X a podle výrobního týmu se tyto procenta sečtou. V ukázkovém případě máme týmy KK1 - KK4. Takže by třeba mohlo být, že u KK4 v měsici únor je výsledek třeba 15%...

Je to již popsáno lépe? Jedná se o docela složitý úkol (pro mě hodně, protože se vůbec s tím co mám udělat zatím seznamuji). Pokud by zde byl někdo ochotný mi poradit, klidně můžeme celý proces rozdelit na několik fází a ty postupně dělat, než takto složitě popsat celý postup.

Předem všem moc děkuji těm, kteří si tento elaborát přečtou :)...

Díky :)


Uživatelské menu

Nejste přihlášen(a)
avatar\n

Menu

On-line nástroje

Formulář Faktura

Formulář Faktura IV

Oblíbený formulář Faktura byl vylepšen a rozšířen.
Více se dočtete zde.

Aktivní diskuse

odpocet a storno tl.

PavDD • 28.3. 8:53

odpocet a storno tl.

Začátečník • 26.3. 14:39

odpocet a storno tl.

PavDD • 26.3. 10:22

odpocet a storno tl.

elninoslov • 26.3. 7:50

odpocet a storno tl.

PavDD • 26.3. 7:26

odpocet a storno tl.

elninoslov • 25.3. 22:34

odpocet a storno tl.

Začátečník • 25.3. 15:09